Polowanie na miejsce
Zasady, do których stosowania miasto nie zdążyło się przygotować
Polowanie na miejsce
Koszt budowy wielopoziomowego parkingu na ok. 500 miejsc w centrum Warszawy to 6-8 mln dolarów. Projekt, również bardzo drogi, musi uwzględniać takie usytuowanie i prowadzenie inwestycji, by nie powodowała zakłóceń w życiu miasta.
Podziemne parkingi miałyby powstać pod placami: Teatralnym, Bankowym, Konstytucji, Grzybowskim, Piłsudskiego, Trzech Krzyży, u zbiegu ul. Nowogrodzkiej i Chałubińskiego, pod Marszałkowską przy Ogrodzie Saskim, pod ul. Emilii Plater.
To jak na razie wciąż plany. Parkujące samochody zajmują w stolicy każdy wolny skrawek jezdni i chodników.
W ubiegłym roku na kupno aut wydaliśmy niemal dwukrotnie więcej niż na zakup mieszkań. W Warszawie jest już zarejestrowanych 700 tys. samochodów. Oznacza to, że osiągnęliśmy, biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców, zachodnioeuropejski poziom motoryzacji. Nie nadąża za tym rozwój stołecznej infrastruktury komunikacyjnej (ulice, parkingi, miejsca postojowe), wiele do życzenia pozostawiają umiejętności i nawyki kierowców. Nic więc dziwnego, że na ulicach tworzą się gigantyczne korki.
Rozmnożyły się w mieście parkingi i miejsca postojowe. Wolne placyki, boczne ulice, miejsca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta