Miejskie ciężarówki
Dynamiczny rozwój techniczny i rynek najbardziej uniwersalnych aut
Miejskie ciężarówki
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
Jakkolwiek nie są eksploatowane tylko w miastach, to potoczne określenie "miejskie ciężarówki" ma dla nich uzasadnienie. Samochody dostawcze, czy jak kto woli - użytkowe o masie do 3,5 ton, będą według prognoz jeszcze w większym stopniu wykorzystywane do transportu towarów w aglomeracjach. Nie tylko dlatego, że to najcięższe auta jakie można prowadzić, dysponując zwykłym prawem jazdy.
Analizy jakie prowadziły firmy samochodowe, wskazują, że w krajach europejskich użytkownik auta o masie do 3,5 ton jest najczęściej jego właścicielem, że przejeżdża nim rocznie średnio 36 tys. km i że eksploatuje takie auto przez ok. 5-7 lat (przez drugie tyle używają auta kolejni właściciele). Z tych analiz wynika również, że z uwagi na gęstniejący ruch i koncentrację ludności w aglomeracjach rosnąć będzie wykorzystanie takich pojazdów.
Lekkie i średnie
W istocie auta użytkowe dzieli się na dwie główne grupy według kryterium masy. Na dostawcze pojazdy lekkie (LCV) o masie całkowitej do 2,5 ton, często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta