Najwięksi spijają piankę
Wydarzeniem minionego roku było powstanie wokół Żywca grupy kapitałowej złożonej z Elbrewery, Warki i Leżajska
Najwięksi spijają piankę
W ubiegłym roku polskie browary sprzedały ponad 20,2 mln hektrolitrów piwa. Było to o 8,8 proc. więcej niż w roku 1997. Wydarzeniem niewątpliwie było powstanie wokół Żywca grupy kapitałowej złożonej z Elbrewery, Warki i Leżajska.
Po siedmiu miesiącach tego roku wzrost sprzedaży całej branży wyniósł 7,1 proc. Nie jest to więc wynik rewelacyjny. Jednak na pełne podsumowanie należy poczekać na dane za sierpień. Wtedy bowiem zakończy się okres największych "żniw" dla piwowarów.
Piwowarzy zakładali na ubiegły rok średni wzrost dla branży na poziomie ponad 10 proc. Tak się jednak nie stało. Duża część browarów zanotowała w drugiej połowie roku znaczny spadek sprzedaży. Szczególnie nieudane pod tym względem było lato. W miesiącach letnich łącznie branża sprzedała nieco mniej piwa niż w roku poprzednim. W sumie więc wzrost na poziomie 8,8 proc. można uznać za wynik niezbyt udany. Na taką dynamikę wpływ miała głównie dobra pierwsza połowa roku.
Udział sześciu największych browarów, a więc tych produkujących ponad 1 mln hl piwa (do grupy dołączyła Warka), wyniósł 63,2 proc., czyli tyle, ile rok wcześniej. Utrzymał się on...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta