Przybycie tytanów
Wspólnota Księgarsko-Marketingowa
Przybycie tytanów
JANUSZ MAYK MAJEWSKI
Najbardziej zainteresowani w sprzedaży każdego tytułu są, z jednej strony, wydawca reprezentujący autora i, z drugiej, księgarz będący przedstawicielem czytelnika. Z oczywistych względów powinna łączyć ich działania ścisła współpraca. W rzeczywistości jednak sytuacja jest nieco bardziej zawiła, szczególnie w ostatnich latach, gdy pojawiły się kluby czytelnicze, będące niczym innym jak księgarniami wysyłkowymi. Gwałtowny rozwój multimediów sprawił, iż dostęp do Internetu i internetowych domów książki (największe z nich to amerykańskie amazon.com i barnesandnoble.com, oferujące praktycznie każdy dostępny na światowym rynku tytuł) staje się coraz powszechniejszy - i coraz bardziej zagraża istnieniu księgarń. W końcu na cenę książki wpływ ma nie tylko wysokość honorarium autora czy koszty druku, ale i marża hurtownika, koszty utrzymania księgarni, jej personelu itp., wszystko to zaś łatwo można pominąć przy sprzedaży internetowej. Najnowszym zagrożeniem zaś dla indywidualnych księgarzy - nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta