Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Długodystansowy biznes

06 grudnia 1999 | Nauka i Technika | KU

LOTNICTWO

Rynek na samoloty dyspozycyjne ciągle się rozwija

Długodystansowy biznes

KRZYSZTOF R. URBAŃSKI

We wrześniu, o czym informowaliśmy, Boeing zaprezentował w Warszawie swoją maszynę 737 przystosowaną dla VIP-ów. Samolot o długości kadłuba 33, 63 m i rozpiętości skrzydeł 34, 32 m ma zasięg 11,48 tys km. Jego cena wynosi ok. 33 mln dolarów plus 3-8 mln dolarów za wyposażenie wnętrza. Drugim dużym VIP-owskim samolotem jest Airbus zbudowany na bazie A319. (długość kadłuba 33,88 m, rozpiętość skrzydeł 34,1 m, zasięg 11,7 tys kilometrów).

Francuska firma Dassault proponuje mniejszy samolot Falcon 900 EX. Maszyna ma kadłub długości 20,21 m przy rozpiętości skrzydeł 19,33 m. W swej najnowszej wersji ma mieć bardzo daleki zasięg - 16 tys. kilometrów. W podstawowej wersji kosztuje ok. 29 mln dolarów. Innym samolotem podobnej klasy jest kanadyjski Bombardier GX.

Choć przetargu na samolot dyspozycyjny dla rządu jeszcze nie ogłoszono, to wśród producentów rozeszła się wieść, że Polska potrzebuje takich maszyn. I to dość szybko, ponieważ w przyszłym roku większość użytkowanych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1872

Spis treści
Zamów abonament