Nowicjusze i recydywiści; Weselne kontrowersje; Siła tajemna
"Wesele" Wyspiańskiego w Narodowym
Nowicjusze i recydywiści
- Weselne kontrowersje
- Jerzy Koenig: Najważniejszy polski dramat XX wieku
- "Wesele" powstało i grane było na granicy stuleci. Podobnie jak dziś, choć analogie nie powinny być zbyt daleko prowadzone - mówi Jerzy Grzegorzewski, reżyser i scenograf najnowszej inscenizacji arcydramatu Stanisława Wyspiańskiego w Teatrze Narodowym. Premiera w niedzielę. Kostiumy są dziełem Barbary Hanickiej, muzyka - Stanisława Radwana. Na zdjęciu od lewej: Wojciech Malajkat (Pan Młody), Emilian Kamiński (Ksiądz), Ewa Konstancja Bułhak (Panna Młoda). FOT. MICHAŁ SADOWSKI
- "Wesele" było radykalnym gestem artysty, radykalnym gestem Wyspiańskiego. To dzięki temu utworowi ktoś uznany za niezrozumiałego modernistę z dnia na dzień stał się wieszczem narodowym. "Wesele" w Teatrze Narodowym to moja trzecia próba zmierzenia się z tym dramatem. Pierwsze robiłem jako młody człowiek, w 1969 r. w Łodzi. Okrzyknięto mnie wówczas pełnym rozpaczy nihilistą. Drugie przedstawienie, które zrobiłem w 1977 r. w Starym Teatrze w Krakowie uznano za "tragiczne, smutne, rozdarte". Dziś jestem w podobnym nastroju - mówi Jerzy Grzegorzewski.
W obsadzie - cały gwiazdozbiór Teatru Narodowego. W rolach gospodarzy - Teresa
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta