Wrażliwość na liczby i słowa
Zarządzanie zorientowane na wartość firmy
Wrażliwość na liczby i słowa
Wartość firmy, wyrażająca się kwotą, za którą ktoś chce ją kupić lub aktualną sumą notowanych na rynku akcji, staje się kluczowym czynnikiem sukcesu jej menedżera. Zarządzanie sprowadza się bowiem nie tyle do zwiększania sprzedaży, wchodzenia na nowe rynki i osiągania imponujących wskaźników rentowności, co do zwiększania wartości firmy dla jej właścicieli, akcjonariuszy lub udziałowców.
Takie podejście zyskuje zwolenników od połowy lat 80. w USA, a ostatnio także i u nas. Jest związane z rozwojem rynków kapitałowych. Rynki te wskazują inwestorom, gdzie mogą się spodziewać największego zwrotu na kapitale. Dlatego kupują akcje spółek, których wartość w najbliższym czasie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta