Walka na ceny i reklamy
Drugi etap wojny o rynek
Walka na ceny i reklamy
Od początku tego roku producenci proszków do prania coraz zacieklej walczą o zwiększenie udziałów w rynku. Po styczniowej obniżce cen za większość proszków płacimy o 10-15 proc. mniej niż w 1999 r. Już dawno pranie nie było tak tanie.
Podczas zakupów w dużym sklepie trudno nie trafić na promocję proszków do prania, która nie ogranicza się, jak dawniej, do dodatkowego opakowania detergentu. Teraz w promocji można zapłacić nawet o połowę mniej.
Producenci oceniają, że natężenie reklamy proszków do prania w polskich mediach jest dwukrotnie większe niż w Europie Zachodniej. Według danych OBOP, wydatki tylko na telewizyjne reklamy wzrosły w ubiegłym roku o prawie 22 proc. w porównaniu z 1998 r.; do 216,2 mln zł.
Ta walka na promocje, reklamy i ceny wynika z faktu - jak zgodnie twierdzą producenci - że polski rynek jest wyjątkowo trudny.
- Polski rynek jest najbardziej konkurencyjny na świecie - uważa Izabela Sadowska, rzecznik Unilever Poland. - Rzadko się zdarza, aby cała piątka światowych producentów była obecna na jednym rynku - wyjaśnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta