Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Walka na ceny i reklamy

01 marca 2000 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

PROSZKI DO PRANIA

Drugi etap wojny o rynek

Walka na ceny i reklamy

Od początku tego roku producenci proszków do prania coraz zacieklej walczą o zwiększenie udziałów w rynku. Po styczniowej obniżce cen za większość proszków płacimy o 10-15 proc. mniej niż w 1999 r. Już dawno pranie nie było tak tanie.

Podczas zakupów w dużym sklepie trudno nie trafić na promocję proszków do prania, która nie ogranicza się, jak dawniej, do dodatkowego opakowania detergentu. Teraz w promocji można zapłacić nawet o połowę mniej.

Producenci oceniają, że natężenie reklamy proszków do prania w polskich mediach jest dwukrotnie większe niż w Europie Zachodniej. Według danych OBOP, wydatki tylko na telewizyjne reklamy wzrosły w ubiegłym roku o prawie 22 proc. w porównaniu z 1998 r.; do 216,2 mln zł.

Ta walka na promocje, reklamy i ceny wynika z faktu - jak zgodnie twierdzą producenci - że polski rynek jest wyjątkowo trudny.

- Polski rynek jest najbardziej konkurencyjny na świecie - uważa Izabela Sadowska, rzecznik Unilever Poland. - Rzadko się zdarza, aby cała piątka światowych producentów była obecna na jednym rynku - wyjaśnia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1949

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament