Koniec biurokratycznej odysei
Sklepy wolnocłowe w Gdańsku i Katowicach
Koniec biurokratycznej odysei
Port Lotniczy Gdańsk Trójmiasto jest drugim po warszawskim Okęciu lotniskiem, na którym będą sklepy wolnocłowe. Starania o zgodę na uruchomienie w Gdańsku "duty free" trwały 6 lat, podobnie jak w Katowicach, które również otrzymały wreszcie odpowiednie zezwolenie. Sklepy wolnocłowe chcą też otworzyć inne lotniska regionalne.
- Pasażer pozostawia na lotnisku w sklepie wolnocłowym średnio od 13 do 17 dolarów - szacuje Stanisław Dębicki, wiceprezes PHZ Baltona SA. - Zarabiają na tym wszyscy: skarb państwa, lotnisko i my jako operator.
- Oprócz tego "duty free" niewątpliwie podnosi atrakcyjność portu oraz standard obsługi pasażerów w ruchu międzynarodowym - dodaje Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk Trójmiasto sp. z o. o.
Z Gdańska w ubiegłym roku wyleciało za granicę 66 tysięcy osób, z Katowic 65 tys. osób. Jednak do tej pory, poza Okęciem, żadne inne lotnisko w Polsce obsługujące ruch zagraniczny nie miało sklepów wolnocłowych. W ciągu kilkunastu dni lotnisko w Gdańsku uruchomi dwa takie sklepy z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta