Reklama bez alkoholu i marki
Reklama bez alkoholu i marki
Nie wolno reklamować nie tylko wyrobów tytoniowych i alkoholowych, lecz także ich rekwizytów oraz marek firm. Zakazana jest też reklama, która nawołuje niepełnoletnich do kupowania produktów i usług. Zmiany dotyczące reklamy i emisji programów, w tym udziału audycji z krajów zachodnich wprowadza uchwalona wczoraj przez Sejm nowela do ustawy o radiofonii i telewizji.
Nowela dostosowuje nasze prawo do rozwiązań obowiązujących w Unii Europejskiej. Wprowadza nowe definicje m.in. programu, audycji, reklamy, kryptoreklamy, telesprzedaży. Kryptoreklamą jest każdy przekaz zrealizowany w sposób, który może wprowadzić odbiorców w błąd co do jego intencji. Np. wtedy, kiedy w programach nadawca pokazując towary, usługi, znaki towarowe, danego producenta, zamierza osiągnąć efekt reklamowy, za co otrzymuje od niego pieniądze lub inne wynagrodzenie.
Nadawcy programów telewizyjnych będą musieli przeznaczyć określony czas na audycje w języku polskim oraz audycje producentów europejskich. Nie dotyczy to serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów.
Stacje telewizyjne muszą zagwarantować co najmniej 30 proc. czasu antenowego w kwartale audycjom (nagranym pierwotnie) w języku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta