Korporacje, Przedsiębiorstwa
WPP największą firmą reklamową na świecie
Brytyjska grupa reklamy i public relations WPP poinformowała, że stała się największa na świecie wraz z kupnem amerykańskiej Young and Rubicam, poprzez zamianę akcji, która wycenia przejmowaną grupę na 4,7 mld USD. Nowa jednostka będzie osiągać obroty 5,2 mld USD (na podstawie danych za 1999 r.), osiągnie wartość 9,6 mld GBP i wyprzedzi amerykańskie Omnicom i Interpublic Group. Po wyrażeniu zgody przez udziałowców fuzji zostanie zrealizowana na jesieni; akcjonariusze Y&R otrzymają 1/3 udziałów nowej grupy, akcjonariusze WPP resztę. WPP powstała w 1985 r.; założył ją Martin Sorrell, b. pracownik Saatchi & Saatchi. W 1989 r. stała się światowym liderem reklamy po przejęciu Ogilvy and Mather; w latach 90. nieomal zbankrutowała. W 1999 r. miała zysk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta