Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Korporacje, Przedsiębiorstwa

13 maja 2000 | Ekonomia | DE

KORPORACJE PRZEDSIĘBIORSTWA

WPP największą firmą reklamową na świecie

Brytyjska grupa reklamy i public relations WPP poinformowała, że stała się największa na świecie wraz z kupnem amerykańskiej Young and Rubicam, poprzez zamianę akcji, która wycenia przejmowaną grupę na 4,7 mld USD. Nowa jednostka będzie osiągać obroty 5,2 mld USD (na podstawie danych za 1999 r.), osiągnie wartość 9,6 mld GBP i wyprzedzi amerykańskie Omnicom i Interpublic Group. Po wyrażeniu zgody przez udziałowców fuzji zostanie zrealizowana na jesieni; akcjonariusze Y&R otrzymają 1/3 udziałów nowej grupy, akcjonariusze WPP resztę. WPP powstała w 1985 r.; założył ją Martin Sorrell, b. pracownik Saatchi & Saatchi. W 1989 r. stała się światowym liderem reklamy po przejęciu Ogilvy and Mather; w latach 90. nieomal zbankrutowała. W 1999 r. miała zysk...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2009

Spis treści

Media, Internet

Zamów abonament