W maju sprzedano mniej
W maju sprzedano mniej
W maju, w porównaniu z majem 1999 r., o 29,2 proc. mniejsza była sprzedaż samochodów Fiata w Polsce. Nabywców znalazło 11,7 tys. pojazdów tego koncernu, w tym 156 aut dostawczych.
Według wstępnych danych za pięć miesięcy, Fiat Auto miał o 8,5 proc. mniej klientów niż w roku poprzednim. Według danych przekazanych przez Fiat Auto Poland, cały rynek nowych samochodów zanotował spadek sprzedaży o 27,3 proc. Według Wojciecha Drzewieckiego z firmy Samar, która zbiera dane od sprzedawców nowych aut, w maju spadek popytu wyniósł około 25,5 proc., co oznacza, że kupiono o 15 tys. aut mniej, czyli 43,8 tys. sztuk.
W ocenie przedstawicieli Fiata, takie wyniki sprzedaży są efektem tegorocznego wzrostu obciążeń podatkowych, w szczególności zwiększenia do 6 proc. akcyzy na samochody z silnikami o pojemności mniejszej niż 2 litry. A.MAC.