Partner stabilny, ale trudny
Przemysł meblarski
Współpraca producentów z sieciami handlowymi
Partner stabilny, ale trudny
Rozmowa z Janem Musiolikiem, dyrektorem generalnym grupy IKEA w Polsce
Sprzedaż mebli do sieci handlowych stabilizuje produkcję i pozwala na obniżenie kosztów stałych, wiąże się jednak z rygorystycznymi wymogami i ciągłą walką o cenę. Kluczem do osiągnięcia zysków ze sprzedaży mebli do wielkich dystrybutorów są często pierwsze negocjacje. Jeśli producent jest słaby, zostanie zdominowany przez odbiorcę lub wręcz zniszczony.
Sieć handlowa przystępująca do rozmów z producentem na temat współpracy ocenia wiele elementów, na podstawie których stwierdza, czy dostawca jest wiarygodny i czy w przyszłości nie będzie sprawiał kłopotów.
- Współpraca z Ikeą rozpoczęła się od wypełnienia obszernej ankiety zawierającej pozornie błahe pytania. Odpowiedzi na nie dawały jednak kompletny obraz firmy. Odbiorcy zwracają uwagę na technologię produkcji, kontrolę jakości, kulturę organizacyjną firmy, sposób komunikowania się wewnątrz firmy i z partnerami z zewnątrz - mówi Marek Karwan, prezes i główny akcjonariusz Adriany, firmy produkującej meble tapicerowane.
Poza Ikeą firma współpracuje z niemiecką siecią wysyłkową Otto oraz największym w Wielkiej Brytanii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta