Czy będą bezpłatne
Prywatni inwestorzy nie spieszą się z budową
Czy będą bezpłatne
W Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej powstał zespół, który ma ocenić, czy po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej autostrady w Polsce powinny być płatne. Jeżeli ekspertyza uzyska akceptację rządu i komisji UE, to dotychczas wydane koncesje autostradowe mogą stracić sens dla tych, którzy je uzyskali.
Przewoźnicy międzynarodowi płacą, na przykład, za korzystanie z polskich dróg, wykupując specjalną kartę na granicy, jeżeli jednak któryś z nich chce skorzystać też z jedynego w Polsce płatnego odcinka autostrady A4 Katowice -Kraków musi zapłacić drugi raz. Tymczasem, w Unii prawo nie zezwala na takie podwójne opłaty.
Do końca tego miesiąca zespół powołany w ubiegłym tygodniu przez ministra transportu i gospodarki morskiej ma przygotować ekspertyzę określającą, czy po przystąpieniu do Unii Europejskiej Polsce korzystniej będzie wprowadzić opłaty za przejazd autostradą, czy też lepiej, tak jak dotychczas, pobierać opłaty, jakie na przykład przewoźnicy międzynarodowi płacą przy wjeździe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta