Sprawdzać czy ufać
Handlowców powinna cechować umiejętność samomotywowania
Sprawdzać czy ufać
ROBERT DĄBROWSKI
Wielu szefów firm uważa, że wynagradzanie sprzedawców za pomocą prowizji i premii jest na tyle motywujące, że dodatkowa kontrola ich pracy nie ma sensu. - Przecież każdy chce zarobić jak najwięcej - mówią.
Nie zgadza się z tym Jarosław Pietruszka, który zajmuje się doradztwem organizacyjnym działów sprzedaży. - Bardzo często handlowcy, którzy na co dzień pracują poza firmą, przeznaczają na pracę zaledwie część wyznaczonego czasu. Pracodawca spodziewa się, że jego przedstawiciel handlowy jest w terenie osiem godzin i składa dziennie kilkanaście wizyt. Kiedy dowiaduje się, że przeliczył się niemal o połowę, jest bardzo zdziwiony, a to prawie reguła - mówi Pietruszka. Przekonuje, że tylko skuteczne systemy kontroli i wprowadzenie takich metod organizacji pracy, które wymuszają efektywność, przynosi oczekiwane rezultaty.
Jak w sensacyjnym filmie
6.50 - rozpoczęcie obserwacji przed miejscem zamieszkania Zenona S. na ul. Dworcowej, od 6.50 do 7.30 - poszukiwanie miejsca postoju samochodu ww., 9.45 - do samochodu wsiadł mężczyzna średniego wzrostu, łysiejący blondyn w wieku około 40 lat, ubrany w bordową koszulę i popielate spodnie. Podjechał pod klatkę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta