Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Statek do Młocin

15 listopada 2000 | Prawo | JP
źródło: Nieznane

LEGISLACJA

Ustawa o żegludze śródlądowej w Senacie

Statek do Młocin

RYS. JACEK FRANKOWSKI

JAN PYŚ

W zeszłym tygodniu Sejm uchwalił ustrojowy dla żeglugi śródlądowej akt prawny: ustawę o żegludze śródlądowej. Senat może ją jeszcze poprawić.

Żegluga śródlądowa najczęściej kojarzy się ze świadczeniem usług przewozowych po drogach wodnych między portami. Tymczasem jej elementy można znaleźć w różnorakich formach działań człowieka: eksploatacji dna rzek, korzystaniu z pożytków, jakie przynoszą wody, świadczeniu usług promowych na rzekach. To także cząstka życia społecznego człowieka, która ma swój wyraz w sporcie, wypoczynku i rekreacji. Bez żeglugi śródlądowej niemożliwa jest kontrola stanu czystości wód i ekosystemów, ratowanie środowiska naturalnego, ochrona granic państwa, utrzymywanie należytego stanu technicznego budowli wodnych.

Prawo żeglugi śródlądowej kształtuje przede wszystkim ustawa z 7 marca 1950 r. o żegludze i spławie na śródlądowych drogach wodnych (Dz. U. z 1952 r. nr 26, poz. 182 ze zm.; dalej: u.o.ż.), ustawa z 24 października 1974 r. - Prawo wodne (Dz. U. nr 38, poz. 230 ze zm.) i kilkadziesiąt innych aktów prawnych. Prawo to powstawało w latach pięćdziesiątych. Skutecznie opierało się radykalnym zmianom. Obecnie jest...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2164

Spis treści
Zamów abonament