Zatrudnianie w handlu elektronicznym
Zatrudnianie w handlu elektronicznym
DAVID W. DE LONG, JEANNE G. HARRIS
Zatrudnianie właściwych osób na nowe stanowiska wyższego bądź średniego szczebla kierowniczego w dziale handlu elektronicznego stało się nie lada wyzwaniem, zarówno dla rozpoczynających działalność firm internetowych, jak i dla tradycyjnych firm typu "mydło i powidło" próbujących zaadaptować Internet do potrzeb swojej działalności. Na rynku pracy brakuje osób, które mają doświadczenie, odpowiednie umiejętności oraz cechy pozwalające na odnoszenie sukcesów w nowej gospodarce.
Rosnący popyt na specjalistów od handlu w Internecie wywołuje wielką niepewność wśród firm, niezależnie od tego, czy poszukują one wiceprezesa ds. handlu elektronicznego, czy kierownika ds. marketingu. Większość kandydatów ma ograniczone doświadczenie, jeśli w ogóle ma jakiekolwiek, aby sprostać pracy, która jeszcze rok temu nie istniała. W efekcie kadra wyższego szczebla kierowniczego odpowiedzialna za handel elektroniczny zauważa, że musi przeznaczyć o wiele więcej czasu na sam proces rekrutacji.
Częścią naszych badań dotyczących zmieniających się funkcji kadry kierowniczej ds. handlu elektronicznego są wywiady przeprowadzone dotychczas z kilkunastoma dyrektorami personalnymi, którzy mają doświadczenie w zatrudnianiu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta