Ukryte możliwości handlu elektronicznego
Ukryte możliwości handlu elektronicznego
GEORGE STALK JR ROBERT TROUDEAU
PRZEŁOŻYŁ ANDRZEJ EHRLICH
Zasięg Internetu i jego potężny potencjał marketingowy doprowadziły do gwałtownego rozwoju handlu elektronicznego między firmami. Dotychczas jednak niewielu dostawców towarów i usług adresowanych do firm wykorzystało to zjawisko, tak aby uzyskać maksymalną przewagę konkurencyjną. Większość z nich traktuje handel elektroniczny przede wszystkim jako nowy kanał sprzedaży. Powinni natomiast zmierzać do ambitniejszych celów.
Zamiast przenosić do Internetu swój obecny model działalności, firmy powinny wykorzystać handel elektroniczny do fundamentalnego przemyślenia swojej oferty. W szczególności powinni dążyć nie tylko do tworzenia wartości dzięki ogromnemu zasięgowi Internetu, ale także do wykorzystania w tym celu jego potencjału do rozszerzenia bogactwa wyrobów i usług przez zwiększanie ich zawartości informacyjnej i lepsze ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb.
Konkurencyjna logika
Wniosek ten wynika z konkurencyjnej logiki samego Internetu. Handel elektroniczny nasila konkurencję przez umożliwienie firmom-klientom wzięcie pod uwagę wszelkich alternatyw każdej oferty. Dostawcy już nie rywalizują z dwoma lub trzema dobrze znanymi konkurentami, ale z każdą firmą na świecie, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta