Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Artysta bez pośredników

17 marca 2001 | Plus Minus | DK

RYNEK MUZYCZNY

Wesoła wdówka w Metropolitan bawi, ale i uczy, jak oszczędzać

Artysta bez pośredników

LIDIA GERINGER D'OEDENBERG

z Nowego Jorku

"Cóż za wieczór! Rozbawiona publiczność śmieje się ze starych jak świat gagów, raz po raz nagradzając oklaskami artystów, przytupuje i nuci pod nosem niektóre arie" - nie jest to wspomnienie krytyka z ubiegłego wieku, ale prasowa relacja z przedstawienia "Wesołej wdówki" Lehara w Metropolitan Opera w Nowym Jorku w tym sezonie. Na widowni rozbawieni widzowie przeróżnych kolorów i zasobności portfeli, na scenie jak na MET przystało znakomici wykonawcy.

Brak nawyku zostawiania okryć w garderobie powoduje, że wszyscy albo siedzą na płaszczach, albo poupychali je pod siedzenia. Obok norek (pod fotelem) nikogo nie dziwią sportowe kurtki, a młodzieniec w swetrze zabawiający damę obwieszoną drogą biżuterią nie budzi grozy. Za pulpitem dyrygenckim debiutujący w MET Asher Fisch (berliński asystent Daniela Barenboima), na scenie John Del Carlo, Jennifer Welsch-Babidge, Paul Groves, Frederica von Stade, Hakan Hagegard. Nie tylko doskonale śpiewają, ale i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2266

Spis treści

Moja Kariera

Zamów abonament