Artysta bez pośredników
Wesoła wdówka w Metropolitan bawi, ale i uczy, jak oszczędzać
Artysta bez pośredników
LIDIA GERINGER D'OEDENBERG
z Nowego Jorku
"Cóż za wieczór! Rozbawiona publiczność śmieje się ze starych jak świat gagów, raz po raz nagradzając oklaskami artystów, przytupuje i nuci pod nosem niektóre arie" - nie jest to wspomnienie krytyka z ubiegłego wieku, ale prasowa relacja z przedstawienia "Wesołej wdówki" Lehara w Metropolitan Opera w Nowym Jorku w tym sezonie. Na widowni rozbawieni widzowie przeróżnych kolorów i zasobności portfeli, na scenie jak na MET przystało znakomici wykonawcy.
Brak nawyku zostawiania okryć w garderobie powoduje, że wszyscy albo siedzą na płaszczach, albo poupychali je pod siedzenia. Obok norek (pod fotelem) nikogo nie dziwią sportowe kurtki, a młodzieniec w swetrze zabawiający damę obwieszoną drogą biżuterią nie budzi grozy. Za pulpitem dyrygenckim debiutujący w MET Asher Fisch (berliński asystent Daniela Barenboima), na scenie John Del Carlo, Jennifer Welsch-Babidge, Paul Groves, Frederica von Stade, Hakan Hagegard. Nie tylko doskonale śpiewają, ale i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta