Mały w sieci
Mały w sieci
Wydłużają terminy płatności, domagają się coraz to nowych upustów i ciągle zwiększają swoje żądania - to tylko niektóre z długiej listy zarzutów dostawców wobec dużych sieci handlowych. Producenci przyznają jednak, że coraz trudniej jest rezygnować z kontaktów z sieciami. Z roku na rok rośnie ich udział w obrotach handlowych, a i krajowi kupcy coraz częściej łączą się w sieci, szybko ucząc się, jakich ustępstw można wymagać od dostawców. Eksperci oceniają, że na współpracy z sieciami można zarobić, ale trzeba się do niej dobrze przygotować, starannie kalkulując opłacalność całego przedsięwzięcia.
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
Zastrzeganie w umowach długich terminów płatności, nadmierne opóźnianie się z nimi to już zjawisko masowe, które ma trwałe społeczno- -gospodarcze skutki - mówił niedawno wicepremier Janusz Steinhoff
- Producenci mają często tak ogromne oczekiwania w stosunku do sieci, że podpisują każdy dokument. A kontrakty trzeba podpisywać bardzo uważnie i nie przystawać na żadne dodatkowe klauzule, na jakie nie godzimy się w stosunkach z innymi odbiorcami - mówi Ewa Bell, właścicielka firmy Bellvit, produkującej ubranka dla dzieci i niemowląt. Przyznaje, że przed kilkoma laty, kiedy zaczynała współpracę z sieciami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta