Dwójka w sumie
Dwójka w sumie
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
Zaskoczyły panią wyniki próbnych matur z matematyki?
- Nie. Bardzo długo pracowano na takie rezultaty. Do rzadkości należą znakomici nauczyciele matematyki. Podręczniki do tego przedmiotu są mało zrozumiałe dla ucznia, skrócono czas edukacyjny przy pęczniejących programach nauczania. Nie dąży się także do solidnego poznania procesu nauczania matematyki. W Polsce trudno jest zdobyć stopień naukowy w dziedzinie nauczania matematyki. Kto chce się habilitować z tej dziedziny, musi jeździć na Wschód albo na Zachód. Dlatego brakuje samodzielnych pracowników nauki i doktorów ze specjalizacją dydaktyka matematyki. Brakuje też podręczników metodycznych dla nauczycieli tego przedmiotu w gimnazjum i liceum.
Jak więc dzieci i młodzież uczyć skutecznie?
EDYTA GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA, profesor zwyczajny nauk humanistycznych, magister pedagogiki, doktorat z psychodydaktyki, habilitację uzyskała na Uniwersytecie Warszawskim. Wykłada w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej i w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej. Od wielu lat bada przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki oraz zajmuje się wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci i edukacją matematyczną przedszkolaków. Autorka wielu książek i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta