Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy coraz hojniejsze

30 stycznia 2002 | Ekonomia | AW

Wielka Brytania

Polityka rządu Tony'ego Blaira sprzyja dobroczynności

Firmy coraz hojniejsze

Charytatywność to wielka chluba i duma Brytyjczyków. Pieniędzy na dobroczynność nie szczędzą ani bogaci, ani społeczeństwo, ani firmy. Tylko w ubiegłym roku brytyjskie przedsiębiorstwa wydały na cele charytatywne 350 mln funtów. Za tę sumę można wybudować w Anglii dwa nowe szpitale.

Gest mają głównie wielcy. Niemal cała kwota dotacji wynoszących 350 mln funtów (97 proc.) pochodzi od 400 firm, a prawie połowa (46 proc., czyli ponad 160 mln) od 25 największych przedsiębiorstw. To niezbyt powszechne zaangażowanie zważywszy, że w całej Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych 3,7 mln firm. Z tej liczby 7 tys. to firmy duże, a 25 tys. średnie, czyli zatrudniające między 50 a 249 osób. Trzej najhojniejsi donatorzy w ubiegłym roku to dwa banki i firma farmaceutyczna - pierwszy plasuje się Lloyds TSB Group z 34,8 mln funtów dotacji (finansowych i innych, co stanowi 10 proc. całości biznesowych dotacji), następnie GlaxoSmithKline z 30 mln funtów i Barclays - 24 mln funtów.

Ogółem 100 wiodących brytyjskich firm notowanych na londyńskiej giełdzie przeznaczyło w ubiegłym roku na cele charytatywne 0,4 proc. swoich dochodów. To jednak, zdaniem przedstawicieli organizacji charytatywnych, ciągle za mało w stosunku do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2532

Spis treści
Zamów abonament