Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zadbać o niskie ceny, zapomnieć o własnej marce

30 stycznia 2002 | Ekonomia | AB DW

Handel Zagraniczne sieci powoli otwierają się na eksport z Polski

Zadbać o niskie ceny, zapomnieć o własnej marce

KOMENTARZ: Po eksport do supermarketu

ANITA BŁASZCZAK

Mimo narzekań na bezwzględność i wygórowane wymagania zagranicznych sieci, dla niektórych polskich dostawców ta współpraca, to początek do rozwoju eksportu. Polskie firmy uczestniczą w międzynarodowych aukcjach organizowanych przez centrale niektórych sieci, mogą kontaktować się z główną centralą zakupów. Muszą się jednak liczyć z tym, że w międzynarodowej konkurencji nacisk na cenę i jak najlepsze (dla sieci) warunki jest większy niż na krajowym rynku.

- Problemy z zapewnieniem odpowiednio dużej produkcji oraz stałego poziomu jakości, bariery w eksporcie polskich wyrobów do Unii Europejskiej, które zmniejszają ich konkurencyjność cenową - o tym najczęściej mówią przedstawiciele zachodnich sieci handlowych wyjaśniając, dlaczego wciąż tak mało polskich towarów trafia na półki ich sklepów za granicą. - Gdy już będziecie w Unii, eksport będzie łatwiejszy i znacznie większy - zapewniają.

Takich zapewnień nie musi dawać szwedzka sieć sklepów meblowych IKEA, która z polskimi producentami współpracuje ponad 40 lat, a więc znacznie dłużej, niż jej sieć działa w Polsce. Według Joanny Łozińskiej,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2532

Spis treści
Zamów abonament