Tak czy owak, przeczytaj ulotkę
Tak czy owak, przeczytaj ulotkę
RYS. JACEK FRANKOWSKI
KRYSTYNA SZCZEPANOWSKA -KOZŁOWSKA
Informacja, będąca przecież wypowiedzią neutralną, nie może być oceniana jako reklama, nawet jeśli pod jej wpływem ktoś zdecyduje się na zakup leku.
Definicja reklamy produktów farmaceutycznych w ustawie - Prawo farmaceutyczne z 6 września 2001 r. (Dz. U. nr 126, poz. 1381 z późn. zm.), jeszcze nie obowiązującej, nie czyni należytego rozróżnienia między reklamą podlegającą szczegółowej reglamentacji i kontroli a informacją dotyczącą produktu medycznego pozostającą poza regulacją tej ustawy.
Przepisy prawa farmaceutycznego regulujące reklamę produktów farmaceutycznych powielają przepisy dyrektywy Rady nr 92/28/EWG z 31 marca 1992 r. w sprawie reklamy produktów medycznych przeznaczonych dla ludzi, włączonej do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2001/83/EC z 6 listopada 2001 r. A zatem te państwa Wspólnoty Europejskiej, które dostosowały przepisy swojego wewnętrznego ustawodawstwa do postanowień dyrektywy, też mają niejasną definicję reklamy.
Jednorodna regulacja prawna nie przekłada się na jednolitą praktykę, choćby dlatego, że każde z państw (ich odpowiednie organa) interpretuje po swojemu przepisy dotyczące reklamy. Różna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta