Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odkrywanie ukrytych motywacji

27 grudnia 1994 | Ekonomia | JB

Jakościowe badania marketingowe

Odkrywanie ukrytych motywacji

Statystyczne badania marketingowe coraz częściej okazują się niewystarczające, by poznać zachowania klientów, co jest warunkiem koniecznym każdej udanej kampanii marketingowej i wprowadzenia nowego produktu na rynek. A by nie tracić kontaktu z "rzeczywistym światem" marketingowcy wielkich koncernów coraz częściej odwołują się do freudowskich technik psychoanalitycznych, zwanych w tym przypadku badaniami jakościowymi.

Pod terminem -- poszukiwania jakościowe -- kryje się cały zestaw technik takich jak rozmowy w grupie, pogłębione wywiady indywidualne czy testy projekcyjne, których celem jest ujawnienie preferencji konsumentów. Pozwala to na uzyskanie informacji, które nie byłyby do zdobycia za pomocą zwykłych ankiet statystycznych. Zdaniem jednego z największych w świecie instytutów marketingowych ESOMAR, badania te są coraz częściej wykorzystywane przez wielkie koncerny przemysłowe, ponieważ pozwalają stwierdzić, dlaczego klienci decydują się na zakup danego typu produktu. Chodzi także o powiązanie zachowania klienta w sklepie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 358

Spis treści
Zamów abonament