Odkrywanie ukrytych motywacji
Jakościowe badania marketingowe
Odkrywanie ukrytych motywacji
Statystyczne badania marketingowe coraz częściej okazują się niewystarczające, by poznać zachowania klientów, co jest warunkiem koniecznym każdej udanej kampanii marketingowej i wprowadzenia nowego produktu na rynek. A by nie tracić kontaktu z "rzeczywistym światem" marketingowcy wielkich koncernów coraz częściej odwołują się do freudowskich technik psychoanalitycznych, zwanych w tym przypadku badaniami jakościowymi.
Pod terminem -- poszukiwania jakościowe -- kryje się cały zestaw technik takich jak rozmowy w grupie, pogłębione wywiady indywidualne czy testy projekcyjne, których celem jest ujawnienie preferencji konsumentów. Pozwala to na uzyskanie informacji, które nie byłyby do zdobycia za pomocą zwykłych ankiet statystycznych. Zdaniem jednego z największych w świecie instytutów marketingowych ESOMAR, badania te są coraz częściej wykorzystywane przez wielkie koncerny przemysłowe, ponieważ pozwalają stwierdzić, dlaczego klienci decydują się na zakup danego typu produktu. Chodzi także o powiązanie zachowania klienta w sklepie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta