Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie można działać po omacku

02 stycznia 1995 | Ekonomia | JB

Kiedy rynek jest już nasycony

Nie można działać po omacku

Sytuacja na polskim rynku przypomina dziś to, co działo się na Zachodzie w latach pięćdziesiątych: dotarcie do klienta, który zaspokoił już swoje podstawowe potrzeby, wymagało pogłębionych badań rynkowych i adresowania swojego produktu do konkretnej grupy odbiorców. Jednak w dziesiejszej Polsce na badaniach marketingowych nie oszczędzają tylko firmy zagraniczne, które m. in. dzięki temu właśnie przejmują kolejne segmenty rynku.

W ostatniej dekadzie światowe wydatki na badania rynku wzrosły ponad trzykrotnie i osiągnęły sumę 5 mld USD. W okresie głębokiej recesji w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Europie Zachodniej wielkie koncerny starały się oszczędzać na wszystkim, aby zmniejszyć cenę swoich produktów, jednak nie na badaniach rynkowych. Jak bowiem twierdzi prof. Jack Hamilton z Uniwersytetu w Edynburgu, w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 364

Spis treści
Zamów abonament