Nie można działać po omacku
Kiedy rynek jest już nasycony
Nie można działać po omacku
Sytuacja na polskim rynku przypomina dziś to, co działo się na Zachodzie w latach pięćdziesiątych: dotarcie do klienta, który zaspokoił już swoje podstawowe potrzeby, wymagało pogłębionych badań rynkowych i adresowania swojego produktu do konkretnej grupy odbiorców. Jednak w dziesiejszej Polsce na badaniach marketingowych nie oszczędzają tylko firmy zagraniczne, które m. in. dzięki temu właśnie przejmują kolejne segmenty rynku.
W ostatniej dekadzie światowe wydatki na badania rynku wzrosły ponad trzykrotnie i osiągnęły sumę 5 mld USD. W okresie głębokiej recesji w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Europie Zachodniej wielkie koncerny starały się oszczędzać na wszystkim, aby zmniejszyć cenę swoich produktów, jednak nie na badaniach rynkowych. Jak bowiem twierdzi prof. Jack Hamilton z Uniwersytetu w Edynburgu, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta