Za masło promocji i przygotowań
Radcy handlowi o polskich przedsiębiorcach
Za mało promocji i przygotowań
Rozmowa na gorąco, Janusz Rychlak, prezes KUKE SA: Nastawiamy się na rynki wschodnie
Nasi przedsiębiorcy nieźle radzą sobie na zagranicznych rynkach - uważają polscy radcy handlowi. Zaznaczają, że firmy mogłyby zrobić więcej, aby zwiększać eksport i zyski, zwłaszcza że ich zdaniem często chodzi naprawdę o drobiazgi. Podkreślali, że zawsze są gotowi do pomocy. - Wystarczy jeden telefon czy faks do nas - zapewniali w rozmowie z "Rz".
Nie zawsze polskie produkty przegrywają z zagranicznymi ceną czy jakością. Często zdarza się, że sukces zależy od umiejętności znalezienia i podtrzymania kontaktu z zagranicznym partnerem.
- W kontaktach z Niemcami polscy przedsiębiorcy powinni mocniej sygnalizować wolę kontynuowania rozmów. Często po rozmowach w Berlinie czy Hanowerze nasi przedsiębiorcy milkną, a powinni pracować nad potencjalnym partnerem. Niemcy narzekają, że pracownicy naszych firm nie odpowiadają na faksy albo robią to po wielu interwencjach - mówi Danuta Dominiak-Woźniak, radca handlowy w Niemczech.
Dodaje, że nasze firmy muszą być bardziej otwarte podczas imprez wystawienniczych. - Często nasze firmy są pasywne. Poza tym wszyscy biorący udział w targach muszą znać niemiecki. Kiedy szef stoiska jest zajęty,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta