Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

06 stycznia 1995 | Ekonomia | PR

KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA

Informacje

Zachodnie silniki w Aerofłocie

Międzynarodowe linie lotnicze Aerofłot zamierzają wymienić silniki w 14 samolotach Ił-86, z krajowych na zachodnie, by zwiększyć zasięg tych samolotów. Dyrektor ds. technicznych Giennadij Anikajew podał, że wybrano silniki CFM 56, produkowane przez konsorcjum General Electric z francuską firmą SNECMA. Montaż ruszy w marcu i prawdopodobnie pozwoli na wymianę 16 silników w 4 samolotach miesięcznie. Koszt tej operacji wyniesie 300 tys. USD miesięcznie, a zapłata zostanie rozłożona na 8 lat. Zainstalowanie zachodnich jednostek napędowych zwiększy zasięg samolotów z 4500 do 7500 km i znacznie wydłuży ich żywotność. Ił-86, zabierający 350 pasażerów, jest jednym z bardziej udanych modeli samolotów rosyjskich. Stare silniki z Iła-62 nie pozwalały mu jednak latać na długich dystansach. Aerofłot prowadził swego czasu negocjacje z Rolls-Royce'em w sprawie dostawy wydajniejszych silników (ZSRR otrzymał nawet próbną partię) , ale ostatecznie nie doszło do kontraktu. Zakłady Lotnicze im. Iliuszyna pracują...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 368

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament