Informacje
KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA
Informacje
Zachodnie silniki w Aerofłocie
Międzynarodowe linie lotnicze Aerofłot zamierzają wymienić silniki w 14 samolotach Ił-86, z krajowych na zachodnie, by zwiększyć zasięg tych samolotów. Dyrektor ds. technicznych Giennadij Anikajew podał, że wybrano silniki CFM 56, produkowane przez konsorcjum General Electric z francuską firmą SNECMA. Montaż ruszy w marcu i prawdopodobnie pozwoli na wymianę 16 silników w 4 samolotach miesięcznie. Koszt tej operacji wyniesie 300 tys. USD miesięcznie, a zapłata zostanie rozłożona na 8 lat. Zainstalowanie zachodnich jednostek napędowych zwiększy zasięg samolotów z 4500 do 7500 km i znacznie wydłuży ich żywotność. Ił-86, zabierający 350 pasażerów, jest jednym z bardziej udanych modeli samolotów rosyjskich. Stare silniki z Iła-62 nie pozwalały mu jednak latać na długich dystansach. Aerofłot prowadził swego czasu negocjacje z Rolls-Royce'em w sprawie dostawy wydajniejszych silników (ZSRR otrzymał nawet próbną partię) , ale ostatecznie nie doszło do kontraktu. Zakłady Lotnicze im. Iliuszyna pracują...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta