Klient chroniony przed bankructwem
Klient chroniony przed bankructwem
ALEKSANDRA BIAŁY
Wzmocnienia pozycji klientów firm ubezpieczeniowych domaga się nadzór ubezpieczeniowy. Chodzi o to, by w przypadku upadłości towarzystwa odszkodowania, o ile będą należne, wypłacane były wszystkim osobom indywidualnym, które ubezpieczyły się w bankrutującej firmie. Dziś w takiej sytuacji otrzymać je mogą tylko właściciele polis na życie, a i to w połowie wysokości należnego świadczenia.
Towar bez prawa do testowania
Według szefów nadzorów ubezpieczeniowych skupionych w międzynarodowej organizacji IAIS (International Association for Insurance Supervisors), oprócz kontroli finansowej sprawowanej przez nadzory, konieczna jest dodatkowa ochrona indywidualnych klientów firm ubezpieczeniowych, gdyż:
- Polisa ubezpieczeniowa nie może być przetestowana przed zakupem, jak większość innych produktów.
- Prywatna osoba, kupując ją, zawiera z towarzystwem umowę prawną, która dla większości klientów jest zbyt trudna do zrozumienia.
- Płacąc za polisę, kupujący nie otrzymuje od razu żadnego towaru, ale ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta