Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient chroniony przed bankructwem

12 sierpnia 2002 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

Ubezpieczenia Nadzór proponuje rozszerzenie gwarancji

Klient chroniony przed bankructwem

ALEKSANDRA BIAŁY

Wzmocnienia pozycji klientów firm ubezpieczeniowych domaga się nadzór ubezpieczeniowy. Chodzi o to, by w przypadku upadłości towarzystwa odszkodowania, o ile będą należne, wypłacane były wszystkim osobom indywidualnym, które ubezpieczyły się w bankrutującej firmie. Dziś w takiej sytuacji otrzymać je mogą tylko właściciele polis na życie, a i to w połowie wysokości należnego świadczenia.

Towar bez prawa do testowania

Według szefów nadzorów ubezpieczeniowych skupionych w międzynarodowej organizacji IAIS (International Association for Insurance Supervisors), oprócz kontroli finansowej sprawowanej przez nadzory, konieczna jest dodatkowa ochrona indywidualnych klientów firm ubezpieczeniowych, gdyż:

  • Polisa ubezpieczeniowa nie może być przetestowana przed zakupem, jak większość innych produktów.

  • Prywatna osoba, kupując ją, zawiera z towarzystwem umowę prawną, która dla większości klientów jest zbyt trudna do zrozumienia.

  • Płacąc za polisę, kupujący nie otrzymuje od razu żadnego towaru, ale
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2695

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament