Krajalnica zamiast gaźnika
Krajalnica zamiast gaźnika
Sektor dostawców i producentów części rozpada się, głównie z powodu niewydolności finansowej. Daewoo-FSO składało zamówienia u około 300 dostawców, zaś części do samochodów dostarczano do 200 dealerów i stacji serwisowych.
FOT. MACIEJ KACZANOWSKI
Małe firmy motoryzacyjne do niedawna dostarczające podzespoły dla znanych koncernów samochodowych przestawiają się na produkcję części do maszyn rolniczych, elementy pieców grzewczych lub krajalnice do pieczywa. Przed kłopotami nie ratuje ich eksport, bo sprzedaż nowych aut spadła nie tylko w Polsce, ale także za granicą.
Według informacji Ministerstwa Gospodarki, przemysł motoryzacyjny wypracowuje około 3,75 proc. PKB (721,6 mld zł w 2001 roku) i udział ten od kilku lat systematycznie maleje. Około 3,1 proc. wszystkich nakładów inwestycyjnych w przemyśle dokonano w przemyśle motoryzacyjnym. W 2001 r. po raz pierwszy od kilku lat spadł poziom produkcji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
