Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Krajalnica zamiast gaźnika

12 sierpnia 2002 | Ekonomia | a.mac
źródło: Nieznane

Motoryzacja Coraz więcej firm zmienia profil produkcji

Krajalnica zamiast gaźnika

Sektor dostawców i producentów części rozpada się, głównie z powodu niewydolności finansowej. Daewoo-FSO składało zamówienia u około 300 dostawców, zaś części do samochodów dostarczano do 200 dealerów i stacji serwisowych.

FOT. MACIEJ KACZANOWSKI

Małe firmy motoryzacyjne do niedawna dostarczające podzespoły dla znanych koncernów samochodowych przestawiają się na produkcję części do maszyn rolniczych, elementy pieców grzewczych lub krajalnice do pieczywa. Przed kłopotami nie ratuje ich eksport, bo sprzedaż nowych aut spadła nie tylko w Polsce, ale także za granicą.

Według informacji Ministerstwa Gospodarki, przemysł motoryzacyjny wypracowuje około 3,75 proc. PKB (721,6 mld zł w 2001 roku) i udział ten od kilku lat systematycznie maleje. Około 3,1 proc. wszystkich nakładów inwestycyjnych w przemyśle dokonano w przemyśle motoryzacyjnym. W 2001 r. po raz pierwszy od kilku lat spadł poziom produkcji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2695

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament