Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Po pierwsze, ekologia i po drugie, marketing

21 sierpnia 2002 | Ekonomia | JJ

Rolnictwo Czy produkcja zdrowej żywności w Polsce ma szansę rozwoju

Po pierwsze, ekologia i po drugie, marketing

Polscy rolnicy dosyć chętnie przestawiają swe gospodarstwa na produkcję ekologicznej żywności. Problem jednak w tym, że nie ma w naszym kraju instytucji, które wydawałyby odpowiednie certyfikaty umożliwiające jej eksport do Unii Europejskiej.

Jak przyznaje Mirosław Barczak ze stowarzyszenia producentów żywności metodami ekologicznymi - Ekoland, rynek żywności ekologicznej w UE miał bardzo dużą dynamikę rozwoju pod koniec lat 90. Obecnie, głównie na skutek afer związanych ze zdrową żywnością w Niemczech, to tempo nieco osłabło. Jednak na pytanie, czy rolnictwo ekologiczne ma w Polsce przyszłość, Barczak odpowiada, że na pewno nie ma jej rolnictwo chemiczne. Statystyki pokazują ciągły wzrost liczby gospodarstw, które w Polsce zajmują się produkcją ekologiczną. Krzysztof Brzezicki, który jest prezesem zarządu firmy Agrobiotest, potwierdza, że ilość ekologicznych gospodarstw w Polsce zwiększa się z każdym rokiem o ok. 20 proc.

Problem polskich producentów i rolników polega...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2702

Spis treści
Zamów abonament