Jak sprzedaje się Polskę
- Inni też zmieniali Jak sprzedaje się Polskę
PAWEł RESZKA MARCIN DOMINIK ZDORT
Pieniądze na promocję Polski za granicą wydaje kilka różnych instytucji. Gdyby zebrać ich środki razem, to za 100 milionów złotych można by zorganizować skuteczną kampanię reklamową - twierdzą fachowcy. Jednak owe instytucje nie zdołały dotąd ustalić wspólnej strategii.
Prawie 25 milionów dolarów, które wydaje Polska rocznie na reklamowanie się za granicą, można uznać za sumę niewielką - skoro np. promocja filmu "Władca Pierścieni" pochłonęła dziesięć razy więcej pieniędzy. Jednak przedstawiciele największych agencji reklamowych uważają, że za te pieniądze mogliby przeprowadzić akcję promocyjną Polski w krajach europejskich. - Byłaby to zarówno kampania wizerunkowa, która adresowana byłaby do lokalnych społeczności, jak i kampania skierowana do kręgów biznesowych, czyli potencjalnych inwestorów - mówi Iwona Jaworska, rzeczniczka McCann-Erickson Polska.
Jak nas widzą
Tego, że Polska ma nie najlepszą opinię na świecie i że warto by było to zmienić, nie neguje nikt. Przypomina się często, że podobne kampanie - skutecznie - przeprowadziły w minionych latach Hiszpania i Irlandia. Polska chce
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta