Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Vademecum Rzeczpospolitej - Prawo reklamy: Reklama - przepisy muszą nadążać za życiem

21 sierpnia 2002 | Vademecum Rzeczpospolitej | MC

Reklama - przepisy muszą nadążać za życiem Powrót na stronę tytułową

  • POJAWIENIE SIĘ REKLAMY NA RYNKU
  • POJĘCIE "REKLAMA"
  • REKLAMA JAKO CZYN NIEUCZCIWEJ KONKURENCJI
    • Reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami i uchybiająca godności ludzkiej
    • Reklama wprowadzająca w błąd
    • Reklama nierzeczowa
    • Reklama wywołująca uczucie lęku
    • Wykorzystywanie łatwowierności dzieci
    • Reklama ukryta
    • Reklama uciążliwa
    • Środki ochrony przed reklamą sprzeczną z prawem lub dobrymi obyczajami
Przed 1989 r. slogan "Reklama dźwignią handlu" był hasłem bez pokrycia. Reklama zasadniczo nie funkcjonowała w życiu społecznym ani gospodarczym. Dziś stała się przedmiotem ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jest także normowana przez ustawę o radiofonii i telewizji oraz prawo prasowe. Dotyczące jej przepisy pojawiają się również w wielu aktach prawnych.

I. POJAWIENIE SIĘ REKLAMY NA RYNKU Powrót na stronę tytułową

Obecnie koszty wprowadzenia nowego towaru na rynek to w dużej mierze koszty promocji - konieczne jest rozbudzenie odpowiednich potrzeb u konsumentów. Poza tym reklama jest kierowana nie tylko do wąsko rozumianych klientów, ale także do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2702

Spis treści
Zamów abonament