Strategia i kultura
- Poprzedni odcinek Strategia i kultura
HERMANN SIMON
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie wystarczy sama chęć działania. Zarząd i pracownicy muszą się identyfikować z dziedziną, w której działają. Krótko mówiąc: kultura firmy i jej działalność muszą być dopasowane. To jak z pracownikiem - większe szanse na zawodowy sukces ma ten, który pasjonuje się swoją pracą.
SIMON-KUCHER & PARTNERS
Prof. Hermann Simon ( hsimon@simon-kucher.com ) jest prezesem międzynarodowej firmy doradczej Simon, Kucher & Partners i wykładowcą London Business School.
Strategia jest sztuką i nauką rozwijania oraz wykorzystywania wszystkich atutów firmy, by zapewnić jej możliwie najkorzystniejsze i długie trwanie. Kultura firmy zaś to system norm i wartości respektowanych przez pracowników. Strategia reprezentuje sztywne, wyraźnie sprecyzowane aspekty: rynki, kompetencje, wzrost, przewagę konkurencyjną. Kultura odnosi się do "miękkich", słabiej określonych czynników: wartości, zachowań, symboli, postępowania pracowników wobec siebie.
Czy te pojęcia mają coś wspólnego, czy też współistnieją, ale nie są powiązane? Czy można zmienić jedno bez wpływu na drugie? Czy ich modyfikacje powinny być równoczesne? Czy to strategia
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta