Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Teraz polska kultura

23 stycznia 1995 | Kultura | JG

Dyskusja o promocji

Teraz polska kultura

Czy warto promować polską kulturę? Jeśli tak, to w jaki sposób? I kto powinien to robić? Na te pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy dyskusji, która odbyła się na początku stycznia w redakcji dwumiesięcznika "Art & Business". Udział w niej wzięli: poseł Juliusz Braun -- przewodniczący Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu, poseł Marek Zieliński (UW) , Alicja Ciężkowska i Marian Dąbrowski -- doradcy ministra spraw zagranicznych z Departamentu Promocji i Informacji MSZ, Paweł Jaskanis -- wicedyrektor Departamentu Sztuki MKiS, Jacek Stawski -- marszand, właściciel krakowskiej galerii "Stawski Gallery", Alojzy A. Kuca -- wydawca "Art & Business", Hanna Rybarska -- red. naczelny "Art & Business" oraz korespondentki pisma: Zofia Schroten-Czerniejewicz z Holandii i Joanna Bayle z Francji.

Oto fragmenty tej dyskusji.

Hanna Rybarska:

W jednym z wywiadów udzielonych ostatnio polskiej prasie Roman Opałka, którego nowe płótna kupowane są po ok. 400 tys. dolarów, powiedział: "Gdybym był Amerykaninem albo Rosjaninem, wówczas moje dzieła byłyby automatycznie dziesięć razy droższe, zupełnie inna jest bowiem sytuacja artysty, za którym stoi mocarstwo". Za polskimi artystami nie stoi nikt....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 383

Spis treści
Zamów abonament