Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko przewoźnicy muszą redukować koszty

09 listopada 2002 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane

ROZMOWA NA GORĄCO

Ulrich Schulte-Strathaus, sekretarz generalny Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych

Nie tylko przewoźnicy muszą redukować koszty

FPT. BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI

Jaka jest różnica między Międzynarodowym Stowarzyszeniem Transportu Lotniczego (IATA) a Stowarzyszeniem Europejskich Linii Lotniczych (AEA), w którym jest pan sekretarzem generalnym?

ULRICH SCHULTE-STRATHAUS: IATA jest stowarzyszeniem globalnym. My - zrzeszeniem regionalnym. W przeszłości, w latach 60. i 70., IATA odegrała bardzo istotną rolę jako koordynator rozmów między jej członkami a rządami państw w sprawie wysokości taryf odzwierciedlających koszty ponoszone przez przewoźników. Dlatego, być może, IATA ma reputację kartelu. W ostatnich latach rynek lotniczy w wielu krajach został zliberalizowany, a rządy nie uzgadniają już taryf lotniczych i nie regulują dostępu do rynku. Teraz IATA nie zajmuje się taryfami. Jest czymś w rodzaju izby gospodarczej.

A czym zajmuje się AEA?

Informujemy naszych członków o tym, co dzieje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2770

Spis treści
Zamów abonament