Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Samochód w kilka sekund

10 grudnia 2002 | Moje Auto | ZZ

Technika W przemyśle samochodowym rośnie wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości

Samochód w kilka sekund

Nowe auto musi być nie tylko atrakcyjne, lepsze od produktów konkurencji, ale zarazem zaprojektowane szybciej i, na ile to możliwe, tańsze w produkcji. Nie jest łatwo godzić te w istocie sprzeczne wymagania, ale jest to zarazem przyczyna, dla której przemysł motoryzacyjny sięga coraz bardziej po wcale nie tak egzotyczną właśnie w przemyśle technikę, jak wirtualna rzeczywistość.

Fikcyjny, trójwymiarowy świat tworzony za pomocą komputerów największą karierę robi nie, wbrew dawniejszym prognozom, w rozrywce, ale w przemyśle, a w szczególności - w samochodowym. Oto ostatnio Volvo, które wykorzystuje już wirtualną rzeczywistość (VR) w projektowaniu swych pojazdów, zakupiło od IBM sprzęt komputerowy, który dwukrotnie zwiększy możliwości symulacji i pozwoli na skrócenie czasu wprowadzania na rynek nowych modeli aut. Nowe rozwiązanie u szwedzkiego producenta jest o tyle oryginalne, że jest to pierwsze zastosowanie komercyjnego, wykorzystującego platformę Linux tzw. klastra stacji roboczych. Jego wydajność pozwoli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2795

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament