Astra dla Gliwic
Carl-Peter Forster, prezes i dyrektor generalny Adam Opel AG
Astra dla Gliwic
(c) EPA
Rz: General Motors i Opel są partnerami offsetowymi Lokheeda Martina w Polsce po wygranym przetargu przez F-16. Jak to zmieni fabrykę w Gliwicach?
CARL- PETER FORSTER: Po pierwsze, fabryka w Gliwicach jest już doskonała. Jedna z najlepszych, jeśli nie najlepsza w całej sieci Opla. Jest też bardzo dobrze zarządzana. Dla nas to ważna pozycja do ekspansji na wschodnich rynkach. I właściwie jej wielkość nawet nie pokazuje wagi, jaką do niej przywiązujemy. Problemem jednak pozostaje co powinniśmy tam produkować. Na rynku europejskim jest nadmiar mocy. Staramy się więc je zredukować, jednocześnie jednak wprowadzamy produkty, które można sprzedać. Dlatego rozwój planujemy bardzo ostrożnie. Już teraz mogę zapewnić, że gliwicka fabryka Opla będzie wykorzystana w pełni.
To znaczy, że wiadomo, jaki model auta, oprócz Agilli będzie tam produkowany?
Jesteśmy praktycznie zdecydowani rozpocząć produkcję astry II w Gliwicach. Modele, które są droższe, mogłyby nie znaleźć popytu na rynku, a astrę można byłoby zaoferować po bardzo atrakcyjnej cenie w Europie Wschodniej. To pomysł, który teraz właśnie mamy na stole. Ostateczna decyzja nie została podjęta, ale najbardziej prawdopodobne jest, że będzie to właśnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta