Wydawcy się nie poddają
Wydawcy się nie poddają
Kiepska kondycja polskiej gospodarki i cieńsze portfele Polaków wpłynęły w ubiegłym roku na spadek sprzedaży większości dzienników - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy po 11 miesiącach 2002 r. Wydawcy nie poddają się i chociaż szukają oszczędności, starają się jednak zwiększyć wydatki na marketing i promocję, walcząc o czytelników nowymi dodatkami, upominkami i ścigając się na "gorące tematy".
Prawie wszystkie ogólnopolskie dzienniki zanotowały po 11 miesiącach ubiegłego roku spadek w rozpowszechnianiu płatnym, czyli sprzedaży liczonej wraz z prenumeratą. Z trójki rynkowych liderów, którą tworzą "Gazeta Wyborcza", "Super Express" i "Rzeczpospolita", najmniej - o 5,5 proc. - spadło w tym okresie płatne rozpowszechnianie naszego dziennika.
Jak zwraca uwagę Ewa Barlik, dyrektor marketingu Presspubliki (wydawcy "Rz"), czytelnicy "Rz" traktują ją często jako gazetę niezbędną w pracy, a więc potrzebną inwestycję.
Ograniczyć spadek sprzedaży dziennika pomogło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta