Ciężarówki lepsze i gorsze
Ciężarówki lepsze i gorsze
Jeśli kontrowersyjna propozycja wejdzie w życie, to zarówno najwięksi przedsiębiorcy wożący na potrzeby własne, jak i zwykły piekarz transportujący pieczywo będą musieli zdobyć uprawnienia przewoźnika lub skorzystać z jego usług
FOT. PIOTR PAWŁOWSKI
JANUSZ ŁACNY, PREZES ZRZESZENIA MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH
Przewozy na potrzeby własne istnieją zarówno w Unii Europejskiej, jak i Polsce. Tyle tylko, że w UE stanowią 20 proc. transportów - u nas prawie 70. Już same liczby wskazują, że coś jest na rzeczy. Czasami pod płaszczykiem przewozów na własne potrzeby ukryty jest nieuczciwy transport zarobkowy. Trzeba więc podjąć działania, zmierzające do pozostawienia na rynku tylko naprawdę własnych przewozów. Wzorując się na doświadczeniach innych państw, znaleźliśmy rozwiązanie w postaci ograniczeń dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów wykorzystywanych w transporcie na potrzeby własne. Nie pozostawiamy jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta