Monopolista nie może dzielić rynku ani odbiorców
Monopolista nie może dzielić rynku ani odbiorców
Narzucenie hurtownikom zakazu sprzedaży towarów firm konkurencyjnych, nakaz działania przez nich tylko na wyznaczonym terenie, politykę wysokich rabatów stwarzającą przywileje dla niektórych odbiorców - należy uznać za praktyki monopolistyczne. Ocena taka musi jednak uwzględniać stopień opanowania rynku przez przedsiębiorcę oraz skutki tych praktyk. Tak orzekł Sąd Najwyższy 16 stycznia 2003 r.
SN uwzględnił kasację prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od wyroku Sądu Antymonopolowego, wedle którego takich działań nie można zakwalifikować...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta