Szybciej do Berlina niż Warszawy
Szybciej do Berlina niż Warszawy
FOT. GRZEGORZ HAWAŁEJ
Najważniejszym problemem regionu jest radykalna poprawa połączeń komunikacyjnych. Ważne jest też przyciąganie inwestorów, tworzenie miejsc pracy oraz nadanie Wrocławiowi roli, jaką Strasburg odgrywa we Francji.
O ile pierwszy cel można osiągnąć z pomocą finansów z budżetu państwa i funduszy europejskich, o tyle realizacja drugiego zależy przede wszystkim od pieniędzy i aktywności samorządów.
Szlaki do Europy
Znakomite położenie Dolnego Śląska: na przecięciu europejskich szlaków komunikacyjnych wschód - zachód i północ - południe, oraz położenie Wrocławia w odległości do czterystu kilometrów od czterech europejskich stolic (Warszawy, Berlina, Pragi i Wiednia) stały się już promocyjnym stereotypem. Za tym stereotypem kryje się jednak przykra rzeczywistość - we wszystkich kierunkach połączenia komunikacyjne - drogowe, kolejowe i lotnicze - są złe lub fatalne. Europejskie standardy, dzięki modernizacji autostrady A4 między Wrocławiem a granicą z Niemcami, najszybciej osiągnie połączenie Wrocławia z Dreznem i Berlinem.
Jesienią rozpoczęła się modernizacja wybudowanej jeszcze w latach trzydziestych południowej nitki autostrady A4 między Wrocławiem i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta