Rada Etyki Mediów o ugodzie TVP z Orlenem
Rada Etyki Mediów solidaryzuje się z opinią tych organizacji pozarządowych, które ze zdziwieniem i oburzeniem przyjęły ugodę między TVP SA i PKN Orlen, mocą której Telewizja Polska zobowiązała się przekazać Fundacji Orlen "Dar serca" połowę kwoty uzyskanej podczas Wigilijnej Akcji "Reklama dzieciom".
Ugoda dotyczy podanej w ubiegłym roku przez TVP nieprawdziwej informacji, jakoby koncern sponsorował kampanię prezydencką Mariana Krzaklewskiego, a kwota, jaką telewizja zgodziła się zapłacić, ma charakter długu tej instytucji.
Uważamy, że długu tego nie wolno pokrywać z funduszów zbieranych publicznie na inny cel. Fakt, iż pieniądze z Wigilijnej Akcji mają w końcu trafić do Domów Dziecka, nie zmienia nagannej sytuacji, kiedy to doszło do oszukania jej uczestników, przekonanych, że za pośrednictwem telewizji publicznej, a nie Fundacji Orlen pomagają potrzebującym dzieciom.
Warszawa, 24 stycznia 2003