Podstawy strategii e-biznesu
Podstawy strategii e-biznesu
Poprzedni odcinek Reklama on-line - skuteczna czy nie
Pierwsza faza e-biznesu już za nami. Wyróżniała się oderwaną od rzeczywistości euforią i ogromną przesadą. Ale położyła fundamenty pod przyszłe strategie. W drugiej fazie trzeba zacząć wszystko od nowa, ale bezcenne lekcje z pierwszej pomogą uniknąć błędów. Perspektywy e-biznesu będą bardzo obiecujące, jeśli uda się zrozumieć i wykorzystać prawdziwie mocne strony Internetu i sektory, które dotąd nie były w centrum zainteresowania.
E-biznes dorastał. Jego dzieciństwo trwało od około połowy lat 90. do końca 2000 r. i wyróżniało się euforią, która, jak widać z perspektywy czasu, nie była uzasadniona. Doprowadziła do krytykowanych teraz nadmiernych inwestycji na rynku kapitałowym i rynku pracy. Jednak jeden fakt przeoczono. Internet 1.0 - jak określił tę fazę dyrektor generalny T-Online, Thomas Holtrop - był także czasem intensywnej nauki i testowania, prób i błędów.
Internet 2.0 - naśladując tę terminologię - rozpoczął się gdzieś w 2001 r. Planując przyszłe strategie e-biznesu, firmy mogą wykorzystać wiele z tego, czego nauczyły się dzięki pierwszej fazie. A cechowała ją absurdalna wiara w liczby. Nawet obecnie rozpowszechnia się wiele groteskowych, sprzecznych prognoz, przeważnie wziętych z sufitu. Oto przykład: jedna...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta