W grupie albo w niszy
Juan Luis Cebrian Echarii, dyrektor generalny Grupo Prisa, największej prywatnej grupy medialnej w Hiszpanii
W grupie albo w niszy
Rz: Wiele firm medialnych narzeka na recesję w reklamie i spadek wpływów. Jak jest w Hiszpanii?
JUAN LUIS CEBRIAN ECHARII: Rynek ogłoszeniowy w Hiszpanii skurczył się w ubiegłym roku o około 3 - 4 proc. Ucierpiały też gazety - niektóre bardziej, inne mniej. My również trochę odczuliśmy ten spadek. Sądzę, iż w tym roku wpływy z ogłoszeń znacząco nie wzrosną, choć dobre jest i to, że agencje prognozują w ogóle jakiś wzrost, a nie zapaść jak w latach 2001 i 2002. Gazety muszą się pogodzić dodatkowo z konkurencją nowych mediów, w tym Internetu. Co prawda Internet nie zdołał zdobyć znaczących wpływów reklamowych, ale niektóre rodzaje ogłoszeń, na przykład drobne czy o pracy, uciekają do serwisów sieciowych. Nawet wraz z ożywieniem w reklamie do gazet już raczej nie wrócą. Tym bardziej iż gazety tracą czytelników praktycznie we wszystkich krajach Europy i w USA. Nie tylko przez konkurencję nowych mediów, rozwój...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta