Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto zarabia na walentynkach

14 lutego 2003 | Ekonomia | AS
źródło: Fotoarchiwum

Rynek Czerwone serca i afrodyzjaki

Kto zarabia na walentynkach

FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI

Od kilku dni sklepowe witryny pełne są czerwonych serduszek. Wygląda na to, że walentynki - święto zakochanych obchodzone w większości krajów świata - zadomowiły się także w Polsce na dobre. Zwłaszcza że mają silnych sojuszników - producentów i handlowców, właścicieli kwiaciarni, restauratorów i wszystkich tych, którzy starają się na obchodach tego dnia jak najwięcej zarobić.

Symbolem dnia zakochanych jest czerwone serce. Dlatego w charakterze upominków walentynkowych handel oferuje przede wszystkim wszystko to, z czego takie serce można zrobić, albo - co można nim ozdobić. Okazuje się jednak, że zestaw towarów, które firmy reklamują jako prezenty "dla zakochanych" jest niemal nieograniczony. Pod tym hasłem próbuje się sprzedać np. telefony komórkowe, pościel, kosmetyki, biżuterię, drobny sprzęt AGD, a nawet pokarm dla ukochanych zwierząt domowych.

Maskotki z Chin

Na sklepowych półkach najwięcej jest maskotek. Aksamitne czerwone serca mówią...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2849

Spis treści
Zamów abonament