Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Auto z bezużytecznym gratisem

14 lutego 2003 | Prawo | AG

Przepisy konsumenckie zmuszają obie strony transakcji do szczególnej uwagi: sprzedawcę, kiedy informuje o towarze, klienta, kiedy czyta umowę

Auto z bezużytecznym gratisem

Rozpoczyna się okres samochodowych promocji. Dilerzy proponują bezpłatnie zimowe opony, dodatkowe zabezpieczenia czy po prostu rabat. Praktyka pokazuje jednak, że umowy zawsze trzeba bardzo dokładnie czytać. Może się bowiem okazać, że na promocji niewiele skorzystamy.

Sprzedawcy natomiast powinni precyzyjnie informować o swej ofercie klientów, gdyż promocja może ich kosztować więcej, niż zakładali.

Przykładem jest sprawa Wojciecha O., który postanowił kupić samochód Renault i skorzystać z przednówkowej promocji. Auto zostało wyprodukowane w 2002 r., diler proponował więc upust cenowy i dodatkowe wyposażenie, m.in. radio. Wojciech O. podpisał umowę i przelał całą zapłatę. Gdy przyszło do odbioru samochodu, okazało się, że radio owszem jest, ale bez głośników. Nie mógł sprawdzić, jak działa i czy w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2849

Spis treści
Zamów abonament