Ma być ciekawiej
- Kalendarz
- Mistrzowie ostatnich lat
- Stajnie i kierowcy
Osiem punktowanych miejsc zamiast sześciu. Tylko jedno okrążenie, które będzie decydowało o ustawieniu na starcie. Mniej elektroniki. Zakaz porozumiewania się kierowców z mechanikami. Zakaz wydawania poleceń kierowcom w trakcie wyścigu. Znaczne zmniejszenie kosztów. Więcej walki na torze. Pod takimi hasłami startuje w niedzielę Formuła 1.
Trzeba było coś zrobić, bo w ostatnim roku aż o 30 procent spadła oglądalność telewizyjna tego sportu. Kibice znudzili się dominacją Ferrari i Michaela Schumachera, który zapewnił sobie piąty tytuł mistrzowski już po 11 wyścigach (na 17). Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) postanowiła więc, nie oglądając się zbytnio na stajnie, wprowadzić kilka zmian, które mają uatrakcyjnić Formułę 1. Na szczęście upadł rewolucyjny i niezbyt rozsądny pomysł, żeby za zdobywane punkty karać kierowców w kolejnych wyścigach dokładając im ołowiu do samochodu, ale niektóre innowacje powinny wyjść na korzyść.
W związku z tym, że wiele zespołów zdobywało dotąd znikomą liczbę punktów, pojawił się przepis, że na mecie każdego wyścigu nagradzanych będzie 8 kierowców. Za zwycięstwo przypadnie 10 punktów, a za kolejne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta