Vademecum Rzeczpospolitej - Obowiązki przedsiębiorcy. Nowa ustawa o sprzedaży konsumenckiej, część II: Reklamacja z wieloma niewiadomymi; Dobry sprzedawca dba o klienta; Pytania i odpowiedzi
Przedstawiamy drugie z kolei vademecum poświęcone nowemu prawu konsumenckiemu. Opisuje ono kwestię sprzedaży konsumenckiej z punktu widzenia przedsiębiorcy: sprzedawcy, producenta i hurtownika. Jakimi nowymi obowiązkami ich obarczono? Jakie żądania klienta z tytułu niezgodności wyrobu z umową muszą spełnić? Jak długo i w jakim zakresie odpowiadają za jakość oferowanych artykułów? Czy każdy artykuł musi być oznaczony nalepką z ceną? Vademecum próbuje wyjaśnić te i inne wątpliwości. Wszystkich niestety się nie da, a to za sprawą obowiązującej od 1 stycznia 2003 r. ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (dalej: ustawa o sp. kons.), która posługuje się niedookreślonymi pojęciami.
Dobry sprzedawca dba o klienta
Iwona Szczepańska, prawnik, wiceprezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, pełnomocnik Tesco Polska sp. z o.o.
FOT. GRZEGORZ KAWECKI
Obowiązująca od 1 stycznia ustawa o sprzedaży konsumenckiej miała przybliżyć nas do Unii Europejskiej poprzez implementację dyrektywy 44/99. Dyrektywa unijna nie jest aż tak rygorystyczna. Np. w kwestii odpowiedzialności sprzedawcy za publiczne zapewnienia producenta towaru co do właściwości danego produktu. Miałam okazję dyskutować o tym w Eurocommerce - organizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta