Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Vademecum Rzeczpospolitej - Obowiązki przedsiębiorcy. Nowa ustawa o sprzedaży konsumenckiej, część II: Rozdział IV-VII: Zapewnienia reklamowe; Jak załatwić reklamację; Gwarancja komercjalna; Między profesjonalistami

05 marca 2003 | Vademecum Rzeczpospolitej | IW AS JD
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Rozdział IV

Zapewnienia reklamowe Powrót na stronę tytułową broszury

Ustawa o sprzedaży konsumenckiej wprowadza nowe rozwiązania dotyczące praw konsumenckich przy umowie sprzedaży. Związane jest to z rozszerzeniem odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową na odpowiedzialność za treść informacji o towarze w reklamach. Zgodnie z ustawą o sp. kons. przedsiębiorca w reklamie musi podawać rzetelne informacje o właściwościach i cechach produktu. Nie oznacza to jednak zakazu posługiwania się w reklamie elementami zachęcającymi do zakupu czy działającymi na wyobraźnię i zmysły konsumentów.

Reklama może (choć nie musi) zawierać cenę towaru konsumpcyjnego oraz jego cenę jednostkową (za jednostkę miary), chyba że wyrażają się one tą samą kwotą. W reklamie towaru sprzedawanego luzem wystarczy podać jego cenę jednostkową. Obliguje ona sprzedawcę do jej stosowania w przyszłej sprzedaży. Jednakże w razie różnicy cen między zamieszczanymi w reklamie a tymi na sklepowych półkach nie mamy do czynienia z niezgodnością towaru z umową. Takie działanie może stanowić naruszenie innych przepisów, m.in. ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Umieszczając na produkcie inną cenę, sprzedawca dokonuje bowiem sprostowania zapewnienia reklamowego przed zawarciem umowy z konsumentem. Poza tym sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2865

Spis treści
Zamów abonament