Vademecum Rzeczpospolitej - Obowiązki przedsiębiorcy. Nowa ustawa o sprzedaży konsumenckiej, część II: Rozdział IV-VII: Zapewnienia reklamowe; Jak załatwić reklamację; Gwarancja komercjalna; Między profesjonalistami
Zapewnienia reklamowe Powrót na stronę tytułową broszury
Ustawa o sprzedaży konsumenckiej wprowadza nowe rozwiązania dotyczące praw konsumenckich przy umowie sprzedaży. Związane jest to z rozszerzeniem odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową na odpowiedzialność za treść informacji o towarze w reklamach. Zgodnie z ustawą o sp. kons. przedsiębiorca w reklamie musi podawać rzetelne informacje o właściwościach i cechach produktu. Nie oznacza to jednak zakazu posługiwania się w reklamie elementami zachęcającymi do zakupu czy działającymi na wyobraźnię i zmysły konsumentów.
Reklama może (choć nie musi) zawierać cenę towaru konsumpcyjnego oraz jego cenę jednostkową (za jednostkę miary), chyba że wyrażają się one tą samą kwotą. W reklamie towaru sprzedawanego luzem wystarczy podać jego cenę jednostkową. Obliguje ona sprzedawcę do jej stosowania w przyszłej sprzedaży. Jednakże w razie różnicy cen między zamieszczanymi w reklamie a tymi na sklepowych półkach nie mamy do czynienia z niezgodnością towaru z umową. Takie działanie może stanowić naruszenie innych przepisów, m.in. ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Umieszczając na produkcie inną cenę, sprzedawca dokonuje bowiem sprostowania zapewnienia reklamowego przed zawarciem umowy z konsumentem. Poza tym sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta